Ugrás a tartalomra

Elindult a nemzetközi kapcsolatok összehangolása és a digitális oktatásszervezés fejlesztése az EDUC projektben

Az EDUC egyetemi szövetség tavaly októberében több olyan célt is kitűzött, amelynek megvalósításával a hároméves pilot időszak végére jelentősen növekedhet a mobilitásban résztvevők létszáma. Fontos szempont, hogy az EDUC keretében a hallgatók mellett az oktatók és az egyetemek más részegységeinek dolgozói is lehetőséget kapnak a különböző típusú mobilitásokra. A COVID-19 pandémia ugyan valamelyest lassítja az indulást, minden keretrendszer-szintű előkészítés azonban zajlik (pl. átfogó intézményi Erasmus-szerződések kötése). 
Az egyetemek különböző szervezeti egységeinek adminisztratív és operatív feladatköreinek összehangolása magában hordozza, hogy a tanulmányi osztályok és nemzetközesítésért felelős irodák/központok, valamint a speciális nevelési igényű hallgatókkal foglalkozó szolgálatok egymás jó gyakorlataira hagyatkozva fejlődjenek.  
Egy közös európai diákigazolvány fejlesztése, amely többletfunkciókkal is bírna (könyvtárhasználat, tömegközlekedés), valamint egy EDUC-szinten univerzálisan hozzáférhető Moodle platform használata a PTE számára is nagy lépés a digitális oktatásszervezés útján. 2020 őszén indul útjára az EDUC Academy, amely supportot nyújt a digitális tananyag fejlesztésekhez. Mindezek a tervezett digitális campus fejlesztést képesek támogatni, azt előmozdítani. 
A stratégiai partnerségek feltérképezése és kiaknázása a PTE által koordinált munkacsomag leghangsúlyosabb feladata. Mind a hat partneregyetem sokszínű kapcsolati hálóját vizualizáljuk majd a német ConnActUP alkalmazás segítségével, amely hosszútávon biztosítja az EDUC nemzetközi láthatóságát, szakmai hálójának bővülését és célravezető kihasználtságát.  


Legfrissebb eredményként számolhatunk be arról, hogy az EDUC-SHARE projekt a H2020 pályázati rendszerben nyertes lett, így 2 M Euró áll a szövetség rendelkezésére e kutatási program megvalósítására.